maandag 9 december 2013

MENS EN MEDEMENS : Woorspin waarden

Ik heb voor mezelf even een woordspin gemaakt rond enkele waarden, al heb ik wel de voorkeur voor bepaalde waarden. Daarover meer in volgende post, war ik de uitleg geef in verband met mijn zelfgekozen waarde. Ik vond het voor mezelf een goed idee om al enkele waarden te noteren die als eerste naar boven springen.

Wat ik ook leuk en interessant vond is het volgende testje, te vinden op:
http://www.123test.nl/persoonlijke-waarden-test/index.php
Dit was mijn persoonlijke uitslag:

1  Geluk
2  Rechtvaardigheid
3  Respect
4  Vriendschap


Ik twijfel nog steeds om al dan niet te kiezen voor geluk of respect, maar ik denk dat de minst egoïstische keuze de keuze is voor respect, en dat vanuit respect automatisch geluk gaat voortvloeien. Even over nadenken....



Bronvermelding:

123test. (2013). Opgeroepen op december 9, 2013, van 123test.nl: http://www.123test.nl/persoonlijke-waarden-test/index.php

1 opmerking:

  1. Hey Kelly,
    Heel goed idee van je om met een woordspin te beginnen.
    Ik heb ook onmiddellijk het testje gedaan en kwam uit op geluk, familie en vriendschap. Bij mij primeert echt wel geluk, de andere waarden zijn volgens mij wel de enige manier om echt geluk te vinden.
    Dit maakt het ook zo moeilijk te kiezen, alle waarden zijn nauw met elkaar verbonden en zijn in veel gevallen zelfs even belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen